Fox Glacier en Franz Jozef Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Kees Geus - WaarBenJij.nu Fox Glacier en Franz Jozef Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Kees Geus - WaarBenJij.nu

Fox Glacier en Franz Jozef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Oktober 2018 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hoewel aanvankelijk de weersverwachting slecht was, was het vermorgen half bewolkt en rukte de zon op. Na het ontbijt vertrokken we naar de Fox Glacier. Daar konden we de toegangsweg ongeveer 4 kilometer volgen. Daar konden we niet verder en zetten we de camper op de parkeerplaats. Vanaf daar gingen we hand in hand op weg naar de gletsjer. Maar na een paar honderd meter, vond Fenna het te spannend en besloten we dat zij daar in het zonnetje op mijzou wachten. Ik ben verder gelopen tot het eindpunt en heb daar de Fox Glacier gezien, of althans wat er nog van over is. Toen weer terug en heb Fenna opgepikt en zijn we terug gelopen naar de camper. Onderweg nog even gestopt om over de Fox river swing bridge te lopen. Omdat het nog vroeg was, besloten we eerst naar de FranzJozef Glacierte gaan en dan te gaan lunchen.

Bij de Franz Jozef Glacier konden we ook een eind op weg, maar ook daar een parkeerplaats. Ook nu gingen we weer hand in hand op weg. Toen Fenna het ver genoeg vond, bleef zij daar in het zonnetje zitten. Ik ging weer op weg, maar dit keer was de route langer. De beloning was echter groter. Van de Franz Jozef Glacier was nog meer over. Toen weer terug, maar dit keer was Fenna teruggelopen naar de camper. Daarna op weg naar het dorp Frans Jozef Glacier, waar we heerlijk hebben geluncht. Voor terugreis eerst nog even getankt. Terug op de camping was het tijd voor een kopje thee (dan zakt het wel).

• 18 Oktober 2018 - 07:11

Cor En Henny:

Hoeraaaa, de fotos komen door; Prachtig .