Milford Sound en Glow worm caves - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Kees Geus - WaarBenJij.nu Milford Sound en Glow worm caves - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Kees Geus - WaarBenJij.nu

Milford Sound en Glow worm caves

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

14 Oktober 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag staat in het teken van een tour naar Milford Sound. We hebben gisteren de Vip Milford tour geboekt, dat is bus en cruise, hoeft Kees even niet te rijden.
Vanmorgen werden we om 07:45 uur opgehaald bij de receptie van ons park. De weersverwachting was goed. De zon scheen al. De chauffeur Dave was een gezellige accurate man en gaf ons uitgebreide info over alles in de omgeving. Vorige week nog was de weg 3 dagen afgesloten vanwege hevige sneeuwval en een of meer lawines. We hebben diverse stops gemaakt, voor toilet, maar ook bij prachtige uitkijkpunten en de Mirror lakes. Fraaie plaatjes geschoten! Ook moesten we door een heuse tunnel, die met stoplichten werd geregeld. Hoe dichter we bij Milford Sound kwamen, destebeter werd het weer. Strakblauwe lucht, volop zon en een frisse bries. Omstreeks 10:10 uur kwamen we bij de boot-terminal aan. We moesten om 10:20 uur inschepen.
De boottocht was in een woord super! Geweldig weer, prachtige omgeving, niet of nauwelijks wind. Een echte aanrader.
Na afloop van de cruise weer in het busje. Ook nu een groter aantal stops, teveel om allemaal hier te beschrijven Om 16:00 uur waren we weer terug op het park. Daar hebben we meteen een tour naar de Glowworm caves geboekt. Vanavond om 19:00 uur. Maar eerst een glaasje wijn en wat pringles. Straks een hapje eten. En om 18:40 moeten we bij de boot zijn.
Weer een prachtige ervaring er bij! Eerst 8 min lopen naar de catamaran, aan boord en razendsnel over het prachtige Lake Te Anau richting de glowworm caves. Uitstappen en over allenaal paden met leuningen(!) door grotten heen, soms diep bukkend onder rotsen door, omringd door snel stromend ijskoud water, glashelder. Deze grot was slechts ongeveer 12.000 jaar oud. Vanaf de hoge gewelfen kwam ook veel water naar beneden en een regenjas was noodzakelijk. Leuke gids! Daarna in een klein bootje met 14 zitplaatsen en daar waren de eerste glowworms al! Kleine lichtpuntjes willekeurig over de hoge rotsen. Mooue ervaring. In het pikkedonker ging het bootje heel langzaam door een gedeelte van de grot, we mochten geen geluid maken en geen camera’s e.d. gebruiken. Daarna zelfde weg terug over de paden en met de boot terug naar Te Anau, het was al donker. Nu aan een welverdiend glas wijn, ik denk wel 2!

• 14 Oktober 2018 - 03:50

Sandra:

Geweldig pap en mam, mooie dag tot zover. Ben ook heel benieuwd naar de glowworms!!!

• 14 Oktober 2018 - 05:55

Mieke:

Mooi weer en veel zien! En aan het eind van de middag een borrel en chippies, dit is vakantie!

• 14 Oktober 2018 - 06:05

Malou:

Wat een heerlijke dag is dat geweest.....waren jullie nu met meer in het busje of een
    Privé tocht.....

• 14 Oktober 2018 - 11:00

Jeannette:

Wat een geweldige dag en avond hebben jullie gehad. Ben ook benieuwd straks naar de foto,s . Veel plezier weer verder en tot het volgende verhaal. Groetjes van ons. Jeannette en Johan.

• 14 Oktober 2018 - 14:29

Janny:

Leuk dat jullie zoveel zien en meemaken!
    Wel intensief ! Een lekker wijntje is dan een mooie afsluiting!
    Morgen verder lezen....
    Groetjes, Janny

• 14 Oktober 2018 - 14:37

Bert:

Wat een leuk verhaal. Lekker op uit. Doen jullie goed. Hoe groot is de wijntank in die campert? Moet ondertussen al halfleeg zijn als ik al die verhalen lees

• 14 Oktober 2018 - 16:20

Sandra: